PH-érték – Borászok a Pannonhalmi Borvidékért

Közel egy évvel ezelőtt hat pannonhalmi borász és egy kommunikációs ügynökség úgy gondolta, ideje lenne valamit együtt tenni a Pannonhalmi Borvidék presztízsének emelése érdekében, amely egységes gondolat nyomán létrejött az alulról építkező borászati és marketingkommunikációs klaszter, a PH-érték. Tisztában voltak azzal, hogy a közös munka milyen nehézségekkel jár majd, hiszen a napi teendők mellett kell... View Article


Közel egy évvel ezelőtt hat pannonhalmi borász és egy kommunikációs ügynökség úgy gondolta, ideje lenne valamit együtt tenni a Pannonhalmi Borvidék presztízsének emelése érdekében, amely egységes gondolat nyomán létrejött az alulról építkező borászati és marketingkommunikációs klaszter, a PH-érték.

Tisztában voltak azzal, hogy a közös munka milyen nehézségekkel jár majd, hiszen a napi teendők mellett kell időt szakítani a közösség érdekében vállalt feladatokra, miközben a saját brand, a családi vagy kisüzemi borászat szekerét is tolni kell. Nem tettek felelőtlen ígéreteket, de az elvárások magasak voltak, már csak azért is, mert nem kevés más hazai borvidék letett már valamit az asztalra ezen a téren. Közös rendezvények, borvidéki közösségi bormárka koncepciójának megfogalmazása, egységes arculat, bor- és gasztronómiai térkép – ezek mind-mind komoly erőpróbát jelentettek. Mostanra a Pannonhalmi Borvidék első közösségi bormárkája megszületett, a bor elkészült és a PH Érték Borsziget háromnapos rendezvényén debütál.

31! – 3 folyó, 1 sziget

Július végén Győr városában egy új, az eddigiektől sok szempontból eltérő felfogású fesztivál megrendezésére kerül sor. A “31!” elnevezésű összművészeti fesztivál nemcsak nyitottságában, hanem koncepciójában is új szellemiséget hordoz. Nem véletlen tehát, hogy az egy éve indult borvidéki összefogás első, igazán nagy sajtóvisszhangra számító megmozdulása is a fesztivál idejére került. Nemcsak az idejére, hanem konkrétan a fesztivál részeként, annak egyik helyszíne lesz ugyanis a klaszter hat borászának PH-Érték név alatti debütálása.

A Pannonhalmi Borvidék Győr város szőlőskertje

Pannonhalma és Győr egy turisztikai desztinációként, az összefogást és az együtt gondolkodást demonstrálva állt a kezdeményezés mellé, amelynek elsőszámú üzenete, hogy a Pannonhalmi Borvidék presztízsének emelésével a régió turisztikai értéke, a borvidéken élő és dolgozó borászatok ismertsége és elismertsége új, magasabb szintre helyezhető. A PH-Érték klasztert alapító hat borászat – Cseri Pincészet, Hangyál Pince, Herold Pince, Pannonhalmi Apátsági Pincészet, Pécsinger Szőlőbirtok, Tar Pincészet – soha nem lépett fel még együtt ilyen exponált környezetben és egységes arculattal. Az összefogás igazi erőpróbája a borvidéket demonstráló közös bor elkészítése, valamint az elkészítést mintegy kódexként segítő koncepció megalkotása volt. A bor már a pincékben várja a palackozást, aztán pedig az igazi megmérettetést, vagyis a szakma és a fogyasztók véleményét.

(Visited 11 times, 11 visits today)

The post PH-érték – Borászok a Pannonhalmi Borvidékért appeared first on VinCE Magazin.


Object moved

Object moved to here.