Anglia fellázad a szexista sörreklámok ellen

A szexista névvel vagy címkével rendelkező sörök ezentúl nem kapnak helyet az Egyesült Királyság legnagyobb sörfesztiválján a szervező Campaign for Real Ale (CAMRA) tiltása nyomán – hiszen a sör rég nem a férfiak itala. A Nagy Brit Sörfesztivál ezen a héten Londonban zajlik, azonban az eseményen semmilyen nevében vagy címkéjén szexista üzenetű márka nem képviselheti... Tovább..


A szexista névvel vagy címkével rendelkező sörök ezentúl nem kapnak helyet az Egyesült Királyság legnagyobb sörfesztiválján a szervező Campaign for Real Ale (CAMRA) tiltása nyomán – hiszen a sör rég nem a férfiak itala.


A Nagy Brit Sörfesztivál ezen a héten Londonban zajlik, azonban az eseményen semmilyen nevében vagy címkéjén szexista üzenetű márka nem képviselheti magát, legyen az sör vagy cider – az úgynevezett kereskedelmi szexizmus kezelésére tett kísérlet ez a CAMRA szervezet részéről.

A CAMRA nemzeti igazgatója, Abigail Newton szerint a csoportnak fel kellett lépnie a nők sörfogyasztásának ösztönzése érdekében, hiszen jelenleg csak a lakosság 17%-át teszik ki a sörfogyasztó nők, annak ellenére, hogy arányuk potenciálisan akár 50% lehetne. A YouGov múlt havi felmérése szerint a női fogyasztók 68%-a, több mint kétharmada nem szívesen vásárol olyan sört, amelynek hirdetését szexistának, kifejezetten férfiakra specializálódottnak találja.

Abigail Newton szerint kevéssé érthető, hogy egyes sörgyárak miért idegenítik el potenciális ügyfeleik nagy részét olyan üzenetekkel, amelyeket csak a fogyasztók egy nagyon kis százaléka értékel: „A sör nem férfias vagy nőies ital, mindenki számára elérhető – sok munkánk lesz még az elavult sztereotípiák leküzdésével.”

A Guardian a Slack Alice cidermárkát hozza fel rossz példákként durván szexista címkéik miatt. Persze már a szexista sörök ellenpontja, a feminista sör is fogalommá nőtte ki magát, mint ahogy azt a brazil Red Ale is mutatja:

Jaega Wise, a londoni Wild Card sörfőzde vezetője már 2017-ben egy konferencián nyilvánosan felszólította a CAMRA-hoz hasonló szervezeteket, hogy tiltsák be a szexista sörcímkéket: úgy gondolja, hogy ez a szabályozás megakadályoz néhány sörfőzdét abban, hogy melleket rakjon a márkajelzés fölé. Egy másik szervezet, a Független Sörgyártók Társasága (SIBA) is bejelentette, hogy hivatalossá teszi saját tagjai számára a szexista sörhirdetések elleni irányelveket. A Potman Csoport pedig konzultációt indított az italok reklámozására és népszerűsítésére vonatkozó magatartáskódexéről is, válaszként a „megváltozott marketinghelyzetre” – írja a Drinks Business.

(Visited 6 times, 3 visits today)

The post Anglia fellázad a szexista sörreklámok ellen appeared first on VinCE Magazin.


Object moved

Object moved to here.