Tudta, hogy van egy New York-i tetőterasz, ahol bort termelnek?

A maga nemében első és egyedülálló innováció egy fiatal testvérpár ötlete volt, amit először 50 tővel, a saját tetőjükön próbáltak ki. Miután a tövek átvészelték a telet, biztosak voltak benne, hogy a tervük be fog válni. A Rooftop Reds nevű startup idén októberben tartotta az első szüretét, két év múlva tervezik piacra dobni az első... Tovább..


A maga nemében első és egyedülálló innováció egy fiatal testvérpár ötlete volt, amit először 50 tővel, a saját tetőjükön próbáltak ki. Miután a tövek átvészelték a telet, biztosak voltak benne, hogy a tervük be fog válni. A Rooftop Reds nevű startup idén októberben tartotta az első szüretét, két év múlva tervezik piacra dobni az első borokat palackonként 1000 dollár körüli áron. Az alapítók kifejezték reményüket, hogy a világ első rentábilis tetőszőlészetéből származó bor gyűjtői ritkaságnak számít majd. Addig is különböző közösségi eseményeknek adnak teret, jógától borkóstolásig.

Fotó: Rooftop Reds

A Rooftop Reds tőkéi közt merlot, cabernet cauvignon, cabernet franc, malbec és petit verdot fajták találhatók. A brooklyni Navy Yard ipari park egyik tetőjén rendezkedtek be, miután az ötlettel Kickstarteren 16 820 dollárt kalapoztak össze, és megkapták 500 000 dolláros seed befektetésüket is John Rodenhouse borásztól.

A tetőn nevelt tövekkel az egyik társalapító testvér, Devin Shomaker el akarja oszlatni a bortermelést körüllengő misztikus légkört, ami szerinte távol tartja a mindennapok emberét a borászattól. „A szőlőművelés is csak tudományos alapokon nyugszik, ezt bizonyítjuk mi itt fent, a tetőn” – mondta.

A töveket 90 cm földbe ültették, a könnyű, homokos talajt pedig újrahasznosított zúzott üveggel pótolták, ami a földmennyiség 40%-át teszi ki. A közel 1400 négyzetméteres tetőn 42 ültetőládát helyeztek el, amibe 168 tövet ültettek. Shomaker még azelőtt kezdett neki a projektnek, hogy befejezte volna a szőlész-borász képzését, de az saját tetőkertjükben nevelt 50 tő meggyőző eredményt hozott.

Az idei évjáratot a befektető Point of the Bluff pincéjében érlik, így gyakorlatilag megfordították a hagyományos urbánus bortermelési modellt: a szőlőt a városban nevelik, majd érlelésre a külvárosba szállítják, és végül a kész bort visszaviszik, hogy a városi üzletek polcairól árusíthassák. Amíg első tetőtéri boruk beérik, háromféle saját címkés bort árusítanak (fehéret, fehér cuveé-t és rozét), illetve a New York-i Finger Lake bortermő terület más borait is forgalmazzák.

Fotó: Rooftop Reds

Shomaker tisztában van vele, hogy a legnagyobb előnyük az innovatív ötlet, amivel jelenleg 4 évvel mindenki előtt járnak, aki megpróbálná őket másolni. Ezért is szabtak meglehetősen magas, 1000 dolláros palackárat a bornak, s bíznak benne, hogy gyűjtői körökben is népszerű lesz majd a boruk.

Aki pedig nem engedheti meg magának ezt az összeget, az bármikor élhet a városi szőlőskert nyújtotta lehetőségekkel, a tetőt ugyanis egész nyáron privát és közösségi rendezvényekre is ki lehetett bérelni. Áprilistól egészen november közepéig voltak nyitva, ingyenes asztalfoglalással, így aztán tetőtéri jógától filmvetítésig, borkóstolástól Halloween-i tökfaragásig a legkülönbözőbb programokkal várták a városiakat, amivel persze saját bevételeiket is diverzifikálták.

Forrás: The Drinks Business


Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (9)